Neoprávnená transakcia

Niekto zaplatil mojou kartou bez môjho súhlasu

Neautorizovaná transakcia kartou je stresujúca situácia, ale v mnohých prípadoch môžete peniaze rýchlo získať späť a zabrániť ďalším podvodom. Nižšie vysvetľujeme, čo robiť, ak ste si všimli, že vaša karta bola použitá na platbu v našom obchode bez vášho súhlasu.

 

1. Ako rozpoznať neautorizovanú platbu?

  • Dostali ste SMS alebo oznámenie z vašej banky že ste zaplatili za objednávku, ktorú ste nezadali.

  • Vo výpise sa zobrazí transakcia za sellBEST.sk alebo náš poskytovateľ platobných služieb a vy si takýto nákup nepamätáte.

  • Prišla k vám e-mailové potvrdenie objednávky z nášho obchodu na inú dodaciu adresu alebo na meno, ktoré nepoznáte.

 

2. Okamžité opatrenie

  1. Zrušenie karty v banke

    • Zavolajte na infolinku banky (číslo nájdete na zadnej strane karty) alebo obmedzte kartu v mobilnej aplikácii.

    • Požiadajte o číslo novej karty a opýtajte sa na chargeback (spätné účtovanie).

  2. Nahlásiť transakciu ako neautorizovanú

    • Banka by mala zadržať platbu alebo začať reklamačné konanie v súlade sčlánkom .46 zákona o platobných službách (na podanie žiadosti máte až 13 mesiacov, ale čím skôr, tým lepšie).

    • Ak bola platba vykonaná pomocou 3-D Secure alebo silnej autentifikácie PSD2, máte právo podať sťažnosť, ak ste transakciu neautorizovali.

  3. Kontaktujte nás a zastavte svoju objednávku

    • Pošlite e-mail na adresu kontakt@sellbest.pl alebo zavolajte nám na +48 456 455 010 (Po-Pia. 8:00-16:00).

    • Vstúpte na stránku číslo karty (prvých 6 a posledné 4 číslice), dátum a sumu transakcie, a ak ju máte k dispozícii, číslo objednávky z e-mailového potvrdenia.

    • Ak balík nebol odoslaný - okamžite ho zablokujeme.

    • Ak bol tovar už odoslaný - nahlásime to kuriérskej spoločnosti, aby zastavila doručovanie alebo vrátila tovar do skladu.

 

3. Ako prebieha overovanie v našom obchode?

  1. Kontrolujeme záznamy o platbách - overujeme IP adresu, z ktorej bola objednávka zadaná, kedy bola zadaná a aké platobné údaje boli poskytnuté.

  2. Pozastavujeme výkon objednávky čaká sa na objasnenie.

  3. Spolupracujeme s bankou a prevádzkovateľom platobného styku - poskytnúť potrebné dokumenty na urýchlenie vrátenia poplatku.

  4. Potvrdzujeme vrátenie finančných prostriedkov - keď banka uzavrie reklamáciu alebo ju prijmeme z vlastného podnetu, dostanete späť peniaze na váš kartový účet.

 

4. Vaše práva a ochrana spotrebiteľa

  • Ochrana pred neoprávnenými transakciamiak ste sa nedopustili úmyselného konania alebo hrubej nedbanlivosti, vaša zodpovednosť za transakcie vykonané bez vášho súhlasu je obmedzená na ekvivalent 50 EUR (cca.215 PLN).

  • Chargeback: v prípade kariet Mastercard a Visa môžete požiadať svoju banku o vrátenie platby - banka je tou, ktorá vymáha peniaze od obchodu alebo poskytovateľa platby.

  • Termíny: banka vráti finančné prostriedky okamžite, najneskôr do konca nasledujúceho pracovného dňa pri zistení neoprávnenej transakcie, hoci si to zvyčajne vyžaduje predchádzajúcu sťažnosť.

 

5. Oznámenie orgánom činným v trestnom konaní

  • Ak bola vaša karta odcudzená alebo máte podozrenie na rozsiahlejší podvod, nahláste to polícii. Odobrať potvrdenie o zrušení karty a výtlačok transakcie.

  • Poskytnite nám číslo prípadu - pomôže to pri výmene informácií s orgánmi činnými v trestnom konaní.

 

6. Ako predchádzať podobným situáciám?

  • Povolenie stránky push/SMS oznámenia každej transakcie kartou. Takto môžete rýchlo odhaliť neautorizované platby.

  • Nastavenie denné a online limity pre kartu. Tým sa znížia potenciálne straty.

  • Platba len na dôveryhodné zariadenia a siete - Verejné Wi-Fi môže byť náchylné na odpočúvanie.

  • Nikdy neposkytujte e-mailom/SMS všetky údaje o karte - obchod ani banka ich nevyžadujú.

  • Pravidelne aktualizujte svoj softvér (systém, prehliadač, antivírus). Aktualizáciou softvéru znížite riziko odcudzenia údajov škodlivým softvérom.

  • Neklikajte na podozrivé odkazy. Vždy dvakrát skontrolujte, či sme správu skutočne odoslali my. Zločinci sa veľmi často vydávajú za skutočné webové stránky a obchody.

 

7. Kontaktné údaje nášho obchodu

 

Ak máte akékoľvek pochybnosti, kontaktujte nás - pomôžeme vám s celým procesom vymáhania a zabezpečíme, aby bola transakcia zrušená. Nezabudnite, že rýchla reakcia je najlepším spôsobom, ako minimalizovať straty a zabrániť ďalšiemu zneužívaniu.

pixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixel